1925 óta
A DEKRA története
A DEKRA története a gépjárműfelügyelettel kezdődik: A Deutsche Kraftfahrzeug-Überwachungs-Verein e.V. (Német Gépjármű-felügyeleti Egyesület) 1925-ben alakult Berlinben. A DEKRA azóta is biztonságról gondoskodik. Kezdetben a figyelem a műszaki biztonságra összpontosult - elsősorban az autóiparban. Mára a legnagyobb tőzsdén nem jegyzett szakértői szervezetként a DEKRA kiterjesztette tevékenységét a mindennapi több aspektusára: az utakra, a munkahelyekre, az otthonokra. Az analóg funkcionális biztonság mellett a hálózatba kapcsolt világban a DEKRA 5 kontinensen is elkötelezett a digitális biztonság iránt. Ez is bizonyítéka annak, hogy a biztonságnak nincsenek határai. Tudjon meg többet a DEKRA történetéről és az elmúlt évek legfontosabb mérföldköveiről az interaktív idővonalon.
1925-1935 – A kezdetek
1925–1929
1924-ben Hugo Stinnes iparos kidolgozza a gépjárművek önkéntes műszaki ellenőrző szolgálatának koncepcióját. Az elképzelés 1925. június 30-án valósul meg a Deutsche Kraftfahrzeug-Überwachungs-Verein (Német Gépjármű-felügyeleti Egyesület) megalapításával Berlinben. Az egyesület célja, hogy tagjait - például a szállítmányozókat - a gépjárművekkel kapcsolatos minden szükséges információval támogassa. Stinnes már nem láthatja elképzelésének megvalósulását - 1924 áprilisában meghal. A DEKRA első szolgáltatásai közé tartoznak a műszaki vizsgálatok és a tagok számára biztosított tanácsadás. Az első értékbecslések bíróságok és biztosítótársaságok számára is ebben a korai szakaszban készülnek.
1924-ben Hugo Stinnes iparos kidolgozza a gépjárművek önkéntes műszaki ellenőrző szolgálatának koncepcióját. Az elképzelés 1925. június 30-án valósul meg a Deutsche Kraftfahrzeug-Überwachungs-Verein (Német Gépjármű-felügyeleti Egyesület) megalapításával Berlinben. Az egyesület célja, hogy tagjait - például a szállítmányozókat - a gépjárművekkel kapcsolatos minden szükséges információval támogassa. Stinnes már nem láthatja elképzelésének megvalósulását - 1924 áprilisában meghal. A DEKRA első szolgáltatásai közé tartoznak a műszaki vizsgálatok és a tagok számára biztosított tanácsadás. Az első értékbecslések bíróságok és biztosítótársaságok számára is ebben a korai szakaszban készülnek.
1930–1935
1930-ban a DEKRA már 79 vizsgálóközpontot és 52 értékbecslő központot működtet a járművek becsült értékének meghatározására. Miután 1933-ban a nemzetiszocialisták hatalomra kerülnek, a DEKRA Dr. Kurt Möhring vezetésével tudatosan semleges irányvonalat követ a nemzetiszocialista állammal és a náci párttal szemben.
1930-ban a DEKRA már 79 vizsgálóközpontot és 52 értékbecslő központot működtet a járművek becsült értékének meghatározására. Miután 1933-ban a nemzetiszocialisták hatalomra kerülnek, a DEKRA Dr. Kurt Möhring vezetésével tudatosan semleges irányvonalat követ a nemzetiszocialista állammal és a náci párttal szemben.
1936-1945 – Felemelkedés és bukás
1946-1959 – Új kezdet és gazdasági csoda
1960-1969 – Állami funkciók és modern technológia
1970-1979 – Hivatásos járművezetők és kutatás
1980-1989 – Eurotruck és eszközbiztonság
1990-1999 – Bárhol és bármikor
2000-2009 – Ipari vizsgálatok és karriertervezés
2010-2015 – Fókuszban a digitalizáció
2016-2019 – Kiberbiztonság és mobilitás a jövőért
2020-2023 – Biztonságosan, egészségesen és fenntarthatóan
Az 1925. június 30-án Berlinben "Deutsche Kraftfahrzeug-Überwachungs-Verein" (Német Gépjármű-felügyeleti Egyesület) néven alapított vállalatot a mindennapi életben hamarosan egyszerűen csak "DEKRA"-ként emlegetik, és az ezzel a betűszó válik az első logo meghatározó elemévé. A logó a háromszögben elrendezett betűktől kezdve az iránymutató úton át a mai márkajelig fejlődik. Bár kezdetben a forma és a szín is változott, a logó fontos megkülönböztető jelzés volt az autóipari ellenőrző szolgáltatótól a világ egyik vezető szakértői szervezetévé válás útján. A növekvő nemzetköziesedés miatt világszerte egységes, brand stratégiát alkalmaznak; ez a logóval együtt hozzájárul az erős márkához.
Még a keletnémet kormányzat alatt a DEKRA-t bízzák meg a Kraftfahrzeugtechnische Amt (gépjármű-közlekedési hatóság) KTA szolgáltatásainak ellátásával. A KTA alkalmazottait a DEKRA veszi át, és minden új kirendeltséget egy nyugatnémet kirendeltség támogat.
Az újraegyesítést követően egy éven belül országszerte biztosítani kell a járműfelügyeletet, és egy éven belül le kell cserélni az összes gépjármű keletnémet rendszámtábláját. A DEKRA ezt a feladatot többek között a mobil ellenőrző sávoknak köszönhetően tudja teljesíteni. Már 1991 októberében az új német államokban az egymilliomodik ellenőrző matricát a DEKRA adja ki Drezdában.
2003-ban a DEKRA megnyitja a klettwitzi technológiai központot (előtérben). A legmodernebb mérő- és tesztlaboratórium a DEKRA által 2017-ben megvásárolt Lausitzringgel közösen egy innovációs központot hoz létre a jövő mobilitásának tesztelésére.