Hogy kényelmes online élményt biztosítsunk Önnek, honlapunkon sütiket használunk. A banner bezárásával elfogadja a sütik használatát. Részletes információkat s hogy hogyan vonhatja vissza a cookie-k felhasználásával kapcsolatban tett hozzájárulását, az Adatkezelési Tájékoztatónkban talál.

a DEKRA Akademie Kft. és a VEIKI-VNL Kft. – a DEKRA csoport tagja HR-vezetőjével.

Interjú Döme Andrással

13. Aug 2021

Magyarország meghatározó vállalata a DEKRA Csoport, amely nem csak a felnőttképzés, de a villamossági termékvizsgálat területén is újult erővel kínálja szolgáltatásait cégek és magánszemélyek számára. Döme Andrást, a DEKRA Akademie Kft. és a VEIKI-VNL Kft. – a DEKRA csoport tagja HR-vezetőjét kérdeztük.

- Milyen folyamatokat alakított át a járvány a szervezeti működésükben, legyen szó a magyar DEKRA Csoport felnőttképzési cégéről, a DEKRA Akademie-ről vagy a szintén a magyar DEKRA csoporthoz tartozó, termékvizsgálattal foglalkozó VEIKI-VNL Kft.-ről?

A járvány kirobbanásakor legfontosabb szempontunk a munkavállalóink egészségének megőrzése volt, és az, hogy keretet szabjunk a hirtelen megváltozott munkavégzésnek, ezért azonnali hatállyal bevezettük a home office szabályzatunkat, amely lehetőséget korlátlanul biztosítottuk minden munkavállalónak. A szükséges eszközöket 1-2 hét leforgása alatt mindenkinek rendelkezésére tudtuk bocsájtani, így a hat vidéki telephelyen dolgozóknak is. Összesen mintegy 130 emberről van szó.

- Mi a tapasztalata, változtak-e az elvárások a munkaadó és a munkavállaló részéről a pandémia alatt?

A pandémia rendkívüli helyzetek sokaságával járt, amelyet csak közös erőfeszítésekkel tudtunk megoldani. Kollégáink pozitívan fogadták a korlátlan home office lehetőségét, hiszen ezzel az egészségüket is meg tudtuk óvni. Utólag azt mondhatom, hogy jól reagálta le a DEKRA menedzsmentje a helyzetet, minimális volt a dolgozói fertőzöttek száma, miközben a munkavállalóink lojalitása jelentősen nőtt. Ezen időszak alatt nem kellett megválnunk egyetlen kollégánktól sem, nem kellett a bérekhez, juttatásokhoz sem hozzányúlnunk, amely nagy biztonságérzetet adott a munkavállalóinknak, amelyért a mai napig hálásak.  

- A DEKRA Akademie sok ezer embert képez különböző vállalatok számára évente. HR-szakemberként hogy látja a 2021-es évet, merre tart a piac?

Egyértelműen látszik, hogy vannak olyan szakmák, amelyek felértékelődtek, mint például az érintésvédelemi szabványossági felülvizsgáló, az emelőgépkezelő, a targoncavezető, az erősáramú berendezések felülvizsgálója, a kazánkezelő vagy az erősáramú elektrotechnikus. A DEKRA Akademie erős lábakon áll a felnőttképzés területén, nagyon sok olyan képzésünk van, amire szükség van és lesz is, ezért bízom a sikeres folytatásban, függetlenül attól, hogy megszűnt az OKJ. Célunk, hogy a piaci igényeknek megfelelő képzéseket indítsunk és erős szakmai tudást szerezzenek a nálunk tanuló hallgatók, amelyeket a későbbiekben jól tudnak kamatoztatni a munkaerőpiacon.

- Milyen belső folyamatokat optimalizál a magyar DEKRA Csoport a közeljövőben, hogy még hatékonyabban működjön?

Folyamatosan monitorozzuk a munkavállalóink leterheltségét, és ahol úgy látjuk, ott munkaerő felvétellel, átszervezéssel segítünk az adott csapatnak, hogy elkerüljük a motivációvesztést, kiégést. Már korábban megkezdtük a diákszövetkezetekkel való együttműködést, s bízunk abban, hogy néhány fiatal később akár saját munkavállalónk is lehet. A cégcsoporton belül elindítunk egy gyakornoki programot egy külsős céggel karöltve, mindeközben igyekszünk minél több állásbörzén részt venni, ehhez kapcsolódik a korábban bevezetett ajánlási programunk, amelynek keretében a munkavállalók a saját ismeretségi körükből tudnak az egyes nyitott pozíciókra jelölteket küldeni. Preferáljuk a jövőben is az online megbeszéléseket, illetve széleskörű juttatási csomag biztosításán dolgozunk folyamatosan, legyen szó bérről, cafeteriáról, bónuszról, egészségbiztosításról, vagy a munkába járás támogatásáról.

- Miért érdemes a DEKRA csapatához csatlakozni?

Felnőttképzési cégünkben folyamatosan keresünk tapasztalattal rendelkező oktatásszervezőt, illetve pénzügyi és adminisztratív területről munkatársakat. A termékvizsgálattal foglalkozó csapatunkba pedig leginkább vizsgálómérnök, elektrikus és szerelői munkakörökbe keresünk munkavállalókat.

Igyekszünk egy magas színvonalú, kellemes munkahelyi környezetet biztosítani a munkavállalóknak, egyéni fejlődésükre is figyelmet fordítva. Támogatjuk a képzéseken, szakmai konferenciákon való részvételüket, igyekszünk a béreken felül széles béren kívüli juttatásokkal ösztönözni a munkavállalókat. A csapategységre külön odafigyelünk különböző rendezvények (pl. családi nap, gyereknap, csapatépítők, stb.) segítségével. A vállalaton belüli hangulatot jól mutatja az a videó is, amely azt örökítette meg, ahogy a Jerusalema tánckihíváshoz csatlakoztunk.  

Vissza a hírekhez