A DEKRA, mint nemzetközi vállalat, tisztában van azzal, hogy felelősséggel tartozik munkavállalói és a társadalom felé.
Tiszteletben tartjuk és értékeljük a kulturális, társadalmi, politikai és jogi sokféleséget munkavállalóink és beszállítói láncok között, valamint minden országban, amelyben cégünknek érdekeltségei vannak. A DEKRA elkötelezett a nemzetközileg alkalmazandó emberi jogok és a társadalmi normák, például a Nemzetközi Munkaügyi Szervezet (NMSZ) irányelveinek és szabványainak, az Egyesült Nemzetek Általános Emberi Jogi Nyilatkozatának (ENÁEJK), valamint az Egyesült Nemzetek Közgyűlésének (ENK) és az Európai Emberi Jogi Egyezményeknek való megfelelés iránt (EEJE), mind társaságon belül, mind pedig a partnerekkel szemben.
A DEKRA elkötelezett az NMSZ szabványain alapuló alábbi elvek mellett:
A DEKRA biztosítja vállalaton belül a társadalmi elvárásokról szóló csoport szintű kommunikációt. A beszállítói láncokkal szemben a társadalmi elvárásokkal kapcsolatos követelményeket az Általános Beszerzési Feltételek révén érvényesítik.
A csoport egészére kiterjedő DEKRA megfelelőségi és kockázatkezelési rendszer integrációjának köszönhetően az értékteremtési láncunkban szisztematikusan azonosítjuk és előnyben részesítjük az emberi jogokra vonatkozó hatásokat és kockázatokat, és kibővítjük a kockázatokkal kapcsolatos alapot.
A belső standardok és folyamatok, valamint a megelőző intézkedések végrehajtása a lehetséges kockázatok minimalizálása érdekében történik: ezek közé tartozik a DEKRA Megfelelőségi Irányelve és az ide vonatkozó Megfelelőségi Irányítási folyamatok, az emberi jogokkal kapcsolatos szállítói feltételek és a beszállítói láncok folyamatai, valamint a belső képzések, amelyek során megfelelő szorgalommal és aktívan részt veszünk az emberi jogokkal kapcsolatos partneri kezdeményezésekben, mint például a Megfelelőség és Integritás Fórum „Társadalmi megfelelőség és Emberi Jogok” munkacsoportjában (MIF).
Szabványaink, folyamataink és intézkedéseink hatékonyságát belső kockázati folyamataink, rendszeres belső kockázati lekérdezéseink és elemzéseink, valamint a belső fenntarthatósági ellenőrzések részeként igény- és kockázatalapú ellenőrzések révén követjük nyomon.
A szociális normákkal és az emberi jogokkal kapcsolatos panaszok és gyanús esetek esetén az érintett alkalmazottak, üzleti partnerek vagy más érdekelt felek nyíltan, vagy esetleg névtelenül vehetik fel a kapcsolatot a megfelelőségi jelentéstételi irodával.
Fenntarthatósági jelentéseinkben és a megfelelőségi nyilatkozatokban rendszeresen beszámolunk az emberi jogokkal kapcsolatos kérdésekről belső és külső, érintett partnereink számára.
A DEKRA betartja és betartatja a Fenntarthatósági Kódexet, és a társadalmi normákkal és az emberi jogokkal kapcsolatos kritériumainak megfelelően jelentést tesz. Támogatjuk az ENSZ fenntartható fejlődési céljait is a társadalmi Elvárások és az emberi jogok összefüggésében, és mindennapi munkánkkal törekszünk hozzájárulni ezek eléréséhez. Például az SDG3 biztonságtechnikai szolgáltatásain keresztül: Jó egészség és jólét. Ez összhangban áll azon vállalati elképzelésünkkel is, miszerint „a biztonságos világ globális partnere” vagyunk. Hisszük, hogy a biztonság a társadalom, a gazdaság és a környezet fenntartható fejlődésének alapvető feltétele.
Az igazgatótanács