Hogy kényelmes online élményt biztosítsunk Önnek, honlapunkon sütiket használunk. A banner bezárásával elfogadja a sütik használatát. Részletes információkat s hogy hogyan vonhatja vissza a cookie-k felhasználásával kapcsolatban tett hozzájárulását, az Adatkezelési Tájékoztatónkban talál.

A távoli tesztelés és a távoli ellenőrzések bővítése. A képzések 70% -a az online oktatási térben kerül megrendezésre. Jármű-ellenőrzések és védőmaszk-tesztelés - továbbra is biztosítva vannak a szuverén feladatok és rendszerek.

A DEKRA részt vesz a koronavírus járvány elleni küzdelemben. A gyorsított digitalizáció új lehetőségeket teremt.

30. Apr 2020

A DEKRA az alapszabályában leírtak szerint teljesíti küldetését - még a koronavírus-válság miatti nehéz körülmények között is.

„Az élet három területén – az úton, a munkahelyen és otthon - azon dolgozunk, hogy biztosítsuk az emberek biztonságát nem csak Németországban, de a világ minden pontján, még ezekben a rendkívül nehéz időkben is” - magyarázta Stefan Kölbl, a DEKRA vezérigazgatója élő közvetítésben az újságírók számára az éves sajtótájékoztatón.

"Minimalizáltuk a közvetlen kapcsolatot a szakértőink és az ügyfelek között" - mondta Kölbl. „Ezen felül egyre több szolgáltatás - beleértve az ellenőrzéseket, a szakértői értékeléseket, a képzéseket és a tanúsításokat - teljes egészében vagy részben digitális formában valósul meg.” A DEKRA vezérigazgatója azt is egyértelművé tette, hogy a koronavírus-járvány valószínűleg hatással lesz a társaság 16 éves növekedési pályájára 2020-ban. A 2019-ben már kihívást jelentő gazdasági környezet ellenére a szakértő szervezet 2,0% -kal, 3,4 milliárd euróra növelte árbevételét, alkalmazottainak száma pedig majdnem elérte a 44.000-et az év végére. Stefan Kölbl arra számít, hogy a bevétel 2020-ban csökkeni fog: „A teljesítmény attól függ, hogy meddig folytatódik a gazdasági leállás.” A koronavírus-válság következményei már szemmel láthatók 2020 első negyedévének adataiban. A bevételek 5,0 százalékkal estek vissza, az előző év azonos időszakához képest. A koronavírus okozta helyzet arra késztette a DEKRA-t, hogy a válság hatására számos szolgáltatását egyesítse a www.dekra.com/en/crisis-management honlapján. Ezek a szolgáltatások a védőmaszkok tesztelésétől a fertőtlenítőszerek jóváhagyásáig és a kiberbiztonsági adathalászat-ellenes ingyenes tippeken át egészen a koronavírus tesztek biztonságos szállításáig terjednek.

A fontos jármű-ellenőrzések biztosítva vannak

A fontosabb, időszakos járművizsgálatok a COVID-19 ellenére folytatódnak, de szigorított biztonsági óvintézkedésekkel. Amint azt a német szövetségi közlekedési minisztérium kijelentette, rendszeres műszaki ellenőrzésekre szükség van a közlekedésbiztonság biztosítása és a logisztikai láncok fenntartásának elősegítése érdekében. „Több, mint 500 teszthelyünk van nyitva egész Németországban - és a műhelyekben is folytatjuk a tesztelést” - magyarázta a DEKRA vezérigazgatója. "Ugyanakkor szigorú irányelveket követünk az ügyfelek és alkalmazottaink védelme érdekében." Más országokban a helyzet nagyon eltérő. Franciaországban a tehergépjármű-ellenőrzéseket nagyrészt még mindig elvégzik, de a teszthelyek közül mindössze tízből egy áll nyitva az ügyfelek előtt. Olaszországban a gépjármű-ellenőrzéseket októberig felfüggesztették. Brazíliában, Spanyolországban és Szlovákiában pedig minden jármű-ellenőrző állomás bezárt.

Svédországban, Dániában és a Cseh Köztársaságban azonban a tesztelési helyek többsége nyitva van, Új-Zélandon pedig minden negyedik állomás tesztel. A helyzet az USA-ban szintén államonként változik. Kínában a kapacitás ismét elkezdett növekedni.
Az ipari szektor jelenleg azt mutatja be, hogyan lehet a legjobbat kihozni egy szorult helyzetből. Amíg az üzemeket bezárják, addig van idő az üzemek vizsgálatára. „Jelenleg nagy a kereslet a berendezések és anyagok ellenőrzését és tesztelését magában foglaló szolgáltatások iránt - például az autóiparban” - mondta Stefan Kölbl, az ipari felügyelet szolgálatának pozitív üzleti tendenciájáról beszélve. "A leállást sok helyen a biztonsági előírások betartásának biztosítására használják." A DEKRA Certification növekvő számú távoli tesztet végez érintés nélküli távtechnológiával és távoli ellenőrzésekkel.

A koronavírus járvány alatt a DEKRA a légzőmaszk-ellátottság javításához is nagy mértékben hozzájárult, méghozzá a Terméktesztelési üzletágával. 2020. március közepe óta segít megszüntetni a védőmaszkok számában fellépő hiányt Németországban és másutt. „Az esseni speciális laboratóriumunk egyike annak a három szervezetnek, amelyet Németországban elismert és bejelentett légzőmaszk-tesztelési szervezetnek tekinthetünk” - mondta Stefan Kölbl. A DEKRA a kifejezetten a COVID-19-hez adaptált tesztelési elvek felhasználásával teszteli a maszkok által biztosított védelmet az ötvenszeresre növelt vizsgálati kapacitásával. Nem csak az EU országaitól, hanem Európán kívüli országokból is kapnak megrendeléseket. Különböző országok politikai vezetői még személyesen is kapcsolatba léptek a céggel a szolgáltatás megrendelése végett. "Esseni szakértőink - akik három műszakban váltják egymást a hétvégén, a törvényi előírások betartásával - létfontosságú hozzájárulást nyújtanak annak biztosításához, hogy még több maszk álljon rendelkezésre" - mondta a vezérigazgató, megköszönve a laboratóriumi alkalmazottak munkáját.

A digitalizációt gyorsító koronavírus

Az üzleti folyamatok digitalizációja is nagy lendületet kapott a koronavírus-válság során, a digitális szolgáltatások pedig folyamatosan bővülnek.
Például a DEKRA most olyan szoftveres megoldásokat fejleszt, amelynek segítségével nem csak a képzéseket, de a könyvvizsgálatot, kárfelmérést és tanúsításokat is képes lesz átszervezni az online térbe. Állandó célja a folyamatok egyszerűsítése és felgyorsítása az ügyfelek számára. „A jelenlegi helyzetben a lehető legfontosabb a személyes kapcsolatok elkerülése, ami felgyorsítja a digitális megoldások megjelenését a piacon” - nyilatkozta a DEKRA vezérigazgatója. Ez magyarázza, hogy sok országban egyre több távoli felmérést végeznek, az i2i technológiát is felhasználva. Itt az ügyfél fényképeket vagy videókat küld el értékelés céljából elektronikus úton, aminek segítségével a szakértő rögzíti a tényeket, és - a kár mértékétől függően – valós időben vagy nagyon rövid időn belül értékeli az esetet.

A DEKRA 2019-ben más módon is haladt a digitalizálás terén. A közúti biztonság javítása érdekében Új-Zélandon a vállalat kifejlesztette egy önálló tanulásra képes rendszer prototípusát, amely a mesterséges intelligencia segítségével képes előre jelezni az egyes járműalkatrészek meghibásodását. A prototípus már eléri a 90% -os prediktív pontossági szintet. "Ez középtávű üzleti lehetőségeket kínál nekünk, például a flottakezelő rendszerekbe történő integráció révén" - magyarázta Stefan Kölbl. "Ha a rendszer nagy valószínűséggel meg tudja jósolni, hogy mely alkatrészek fognak tönkre menni, és mikor, akkor a javításokat azonnal és olcsóbban lehet majd elvégeztetni, nem veszélyeztetve a közúti biztonságot."

Az képzések terén a DEKRA Akademie áthelyezte képzési tevékenységeit egy „virtuális osztályterembe”, amely hatalmas erőfeszítést igényelt. A virtuális osztályteremben az oktatások kb. 70%-át meg lehet tartani, nemzetközi szinten. Jelenleg a logisztikai és értékesítési cégek a webináriumok fő felhasználói. Mindemellett készítenek e-learning anyagokat a sürgősségi koronavírus dolgozók számára, és felhasználói kézikönyvet a gázmaszkok használatához. A portfólió folyamatosan bővül.

A DEKRA a veszélyes anyagok kezelésében is növelni törekszik a biztonság növelésére azáltal, hogy a 3spinnel, a virtuális és kibővített valóság szakértőjével (VR/AR) működik együtt. Ezen a területen a mai napig nem volt lehetőség teljesen biztonságos képzést szervezni az oktatók, a gyakornokok vagy a környezet veszélyeztetése nélkül. "Ezt a VR és AR szimuláción alapuló képzési formátummal kívánjuk megváltoztatni" - mondta az ügyvezető igazgató.

Az adatkezelési problémák tisztázása és egy adatkezelői modell használata

Stefan Kölbl arra is figyelmeztette, hogy a koronavírus-válság közepette fontos, hogy ne felejtsük el azokat az adatbiztonsággal kapcsolatos, sürgető kérdéseket sem, amelyeket a forgalom, a járművek és más műszaki eszközök digitalizálása idéz elő. Van olyan kulcsfontosságú kérdés, amelyet meg kell válaszolni az autóiparban, például: Ki birtokolja a jármű adatait? Ki használhatja és milyen célra? Hiszen az összekapcsolt és automatizált vezetésnél, valamint sok más műszaki termék esetében az adatok kulcsszerepet játszanak - beleértve a biztonságot is.
„Független műszaki ellenőrző szervezeteknek szűretlen hozzáférésre van szükségük az adatokhoz a járművek biztonságával és környezetével kapcsolatban. Csak így lehet biztosítani a közlekedés biztonságát a jelenben és a jövőben is” - mondta az ügyvezető igazgató. Ezt szem előtt tartva, a DEKRA már 2019-ben elindította a Trust Center kezdeményezést. A cél egy adatkezelői modell felállítása az adatok biztonságos gyűjtésére és értékelésére. „A fogyasztóvédelem érdekében közlekedésbiztonsági kérdésekben az adatmegosztás kultúrájára van szükség.” - mondta a DEKRA vezérigazgatója. Az ADAC szintén a DEKRA Trust Center kezdeményezésének támogatója. Stefan Kölbl szerint az együttműködés az ADAC-kal és más ügyféladatokkal dolgozó szervezettekkel létfontosságú lépés az autógyártókkal folytatott együttműködésben annak érdekében, hogy társadalmilag elfogadható választ találjunk az adatkérdésekre.

Bármiféle előrejelzés a 2020-as évre szinte lehetetlen

Stefan Kölbl véleménye szerint 2020-ra összességében nem lehet előrejelzést kiadni. „Nem lehetséges ábrázolni a globális hatású koronavírus világjárvány jövőbeli lefolyását. Ezért nem lehet kiszámítani, hogy a gazdasági és társadalmi élet mikor fog normalizálódni.” Ezért a DEKRA széles körű intézkedéseket hoz, beleértve a befektetések egy részének elhalasztását. A toborzásra vonatkozó szabályokat régiónként és szolgáltatástól függően hajtják végre, a rövid távú munkára vonatkozó intézkedéseket pedig, amelyek már bevezetésre kerültek a munkaerő közvetítő és a képzéssel foglalkozó kollégák számára, a belátható jövőben kiterjesztik a stuttgarti vállalati központra is. A munkaerő közvetítés a legreprezentatívabb példa arra, hogy a koronavírus-válság és az ahhoz kapcsolódó gazdasági leállás miként befolyásolja a DEKRA-t. 2019 végén csaknem 16 000 ideiglenes munkavállaló dolgozott a cégnél, a jelenlegi szám körülbelül 14 700 (2020 első negyedévében). A németországi képet nézve a cégnek több, mint 7700 ideiglenes munkavállalója van, és mintegy 4000 alkalmazottat határozott munkaidejű szerződéssel alkalmaznak, míg a többiek továbbra is rendes munkaidőben dolgoznak, de ezek a számadatok szinte napról-napra változnak. "Ez azt jelenti, hogy azok között a cégek között leszünk, amelyek elsőnek fognak profitálni a növekedésből, amikor kilábalunk a válságból" - mondta Stefan Kölbl. "A DEKRA kiváló hírnévvel rendelkezik a piacon, és elsősorban nagyszabású ipari ügyfélbázisának bizalmát élvezi."

A DEKRA vezérigazgatója arra számít, hogy a koronavírus-járvány megállítja a vállalat hosszú távú növekedési pályáját: „Feltételeznünk kell, hogy 2020-ban csökkenni fognak a bevételek és más kulcsszámok. Ennek mértéke attól függ, hogy meddig tart a leállás. A DEKRA a biztonságot jelenti, ami rendszerszintű szempontból releváns még a jelenlegi válság idején is. Most egy megfelelő kilépési stratégiára van szükségünk, hogy a németországi szociális piacgazdaságra és a globális gazdaságra gyakorolt hatás ne hosszabbodjon meg. A magunk részéről minden erőfeszítést megteszünk, hogy továbbra is folytatódjon szolgáltatásaink digitalizációja, és teljesíteni tudjuk a rendszerszintű szempontból releváns és közszolgáltatási megbízásokat, mint például az általános ellenőrzéseket.”

A DEKRA-ról

A DEKRA több, mint 90 éve aktív a biztonság területén. Az 1925-ben Deutscher Kraftfahrzeug-Überwachungs-Verein e.V. néven Berlinben alapított cég ma a világ egyik vezető szakértői szervezete. A DEKRA SE a DEKRA e.V. leányvállalata, amely irányítja a Csoport üzleti tevékenységeit. 2019-ben a DEKRA összesített értékesítése 3,4 milliárd euró volt. A társaság jelenleg közel 44 000 embert foglalkoztat 60 ország mind a hat kontinensén. Minősített és független szakértői szolgáltatásival a közúti, munkahelyi és otthoni biztonságért működik. Ezek a szolgáltatások a jármű-átvizsgálástól és a szakértői értékeléstől a kárigény-szolgáltatásig, az ipatelepek és épületek ellenőrzéséig, a biztonsági tanácsadásig, a termékek és rendszerek teszteléséig és tanúsításáig terjednek. A cég mindezek mellett pedig tanfolyamokat szervez, és a munkaerő kölcsönzés világában is részt vesz. A vállalat a 2025-ös századik születésnapjára a következőt tűzte ki céljául: A DEKRA lesz a biztonságos világ globális partnere.

Vissza a hírekhez